1) 東京経済大学大学院
2) 東京経済大学経営学部
Abstract | かつて世界半導体市場の牽引役であった日本企業は1980年代の中頃から衰退が始まる一方で、東アジア圏の企業は持続的な成長を維持している。特に三星電子は日本企業の独断場であったDRAMを事業成長の起点としており、それはMPU革新の恩恵を強く受けてきたものであるにもかかわらず、これらを関連させた研究は非常に少ない。したがって本研究は、三星電子におけるDRAM事業の成功の背景にあるものをMPU革新という新たな分析視点を追加することで、競争戦略の転換を検証するものである。 |
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The decline of Japanese companies who had been once driving the world semiconductor market began in the mid-1980s. On the other hand, companies in East Asia maintain sustainable growth, and Samsung Electronics maintained the significant growth after the company handled the DRAM which had been the strategic product of Japanese companies. By the way, there are very few studies which focused the DRAM business growth relating with the MPU innovation. Therefore the study verifies the conversion of DRAM Business Strategy in Samsung Electronics by adding a new analytical viewpoint of MPU innovation. |
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Keywords | 三星電子,事業戦略,DRAM |
Samsung Electronics,Business Strategy,DRAM |