育児世代における行政手続きの効率化に関する意識調査

○吉田 健一郎1)

1) 麗澤大学

Abstract 小稿の狙いは、行政手続きを申請型からプッシュ型へ移行するにあたって、「本当に
望んでいるのか」「望んでいるとして、それを実現できるだけの意識を育児世代は持っているのか」を明らかにする点にある。育児世代は一般的に行政との関わりを持ち始める時期である。また、現代の育児世代はネットを介したサービスに抵抗がほとんどないことから、情報端末を利用した行政手続きの効率化を受け入れることができると考えられる。そこで、現代の育児世代の行政手続きの電子化に関する意識を探っていく。
今回の報告では、千葉県にあるいくつかの幼稚園・保育施設の保護者を対象としたアンケートを実施した内容を報告する。
Order to switch to the push from the application type administrative procedures, we clarify "do you really wants" as “if want, childcare generation have the consciousness enough to realize it". Childcare generation is a time to begin to have a relationship with the government in general. Also, it is considered that there is little resistance to the services that the network via, childcare generation today will be able to accept the efficiency of administrative procedures using the information terminal. So, I will explore the awareness of computerization of administrative procedures of childcare generation of modern.
In this report, I will report what you have conducted a survey that targets parents of kindergartens and childcare facilities of some in the Chiba Prefecture.
Keywords 電子行政,プッシュ型サービス,行政の効率化
e-Government,Push Type Service,Efficient government
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