オムニチャネル戦略におけるオウンドメディアの意義

○古賀 広志1)柳原 佐智子2)

1) 関西大学
2) 富山大学

Abstract 近年、オムニチャネルや020がとみに注目を浴びている。このとき、誤解を恐れずに単純化すれば、そこでの眼目は「消費者に対する情報提供やお得感の訴求」に重点がおかれている傾向が強い。しかし、そのような訴求内容であれば、バズマーケティングで強調された使用経験という視点が看過されていると言わざるを得ない。検索やバズの対象は、お得なクーポンやゲームではなく、やはり「製品の使用体験」であるべきではないか。
このような目的意識から、本稿では、製品の使用体験を語る場としてのオウンドメディアの意義について考察を加えていく。
In recent years, 020 and Omni channel has attracted attention. However, in the discussion of where the perspective of experience that has been highlighted in AISAS and buzz has been overlooked. Rather, we think that the target of search and buzz should be a user experience, not a gamification and/or discount coupons. And the place to talk about the customer experience could be considered as an owned media.
From awareness of these problems, in this paper, we would consider the significance of owned media as a place to talk about the experience of using the product.
Keywords オウンドメディア,バズマーケティング,ソーシャルメディア
Owned media,buzz,social media
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