地方立地企業の情報戦略

○北島 啓嗣1)

1) 福井県立大学

Abstract 本発表は、地方に立地するBtoB企業が、需要地との距離その他の不利を情報通信技術によって克服し、むしろ有利に展開している事例を分析する。地方に立地する
BtoB
企業は多く下請け構造の中に位置し、地方のコストの低さによって競争優位を得る戦略を取っていたが、この戦略はグローバル化の流れの中で苦戦を強いられている。対して少数ながらニッチ戦略を取って戦う企業も存在する。しかしながら、その時には、知名度の低さや需要地との距離が問題となる。これをインターネットによって克服する可能性はあるが、では、具体的に、何を行えばいいのか。本発表では、福井県の事例を通じて分析する。
This announcement is about the B to B company located in rural areas.
The district company is disadvantageous.
They are separated with the demand place.
However, many of secret information companies with the company which has conquered the disadvantage by information and communication technology have taken the strategy of obtaining a competitive advantage by the lowness of cost.
However, there is a flow of globalization.
It receives and there is also a company which takes a niche strategy with a small number and fights.
This is fought by the Internet.
In this announcement, it analyzes through the example of Fukui Prefecture.
Keywords 情報通信技術,福井県,ニッチ
information and communication technology,fukui Prefecture,niche strategy
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