BtoBビジネスにおける効果的ウェブサイト構築に向けた一考察

○小沢 匠1)関口 昭如2)藤田 昌克3)津田 和彦4)

1) アドビ システムズ株式会社 アドビコンサルティング本部 本部長
2) 筑波大学大学院システム情報工学研究科
3) 帝京大学文学部社会学科 准教授
4) 筑波大学大学院ビジネス科学研究科 教授

Abstract B2Bビジネスにおける自社製品や自社サービスの認知度を広めるには、イベントによる製品・サービス訴求が一般的に用いられることが多い。そのイベントへの集客数を向上させることは製品・サービス認知度を向上させることにつながる。その為、ウェブサイトを活用しコストを抑えたイベント告知とイベント参加登録を促すような魅力的なウェブサイトを作ることが求められている。そこで、本論文ではウェブサイトにおけるイベント参加登録への誘導画面において、文字と色の2つの要素についてA/Bテストを実施した。その結果を示すと共に、イベント参加登録への効果的な誘導ボタンについて考察を行う。
To improve own products and services awareness in the B-to-B business is generally often used by way of the marketing event. Improving the number of event attendees is equal to improving the products and services awareness. Therefore, it has been required to develop an attractive web site to promote the event and secure the attendance registration, also asked for cost reduction at the same time from marketing ROI perspective. This paper shows result of A/B testing which is executed at the event registration web page to understand effective communication with the web visitors. It contains consideration of A/B testing, such as wording and color effectiveness of the web creatives to lead the web visitors for the event registration.
Keywords BtoBビジネス,デジタルマーケティング,A/Bテスト
B-to-B Industry,Digital Marketing,A/B Testing
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