デジタル・エンタープライズ(ICT事業体)としてのグローバル・シリアル・アントレプレナー(海外連続起業家)のビジネスモデル研究
クラウドサービス活用による中小企業の海外進出ビジネス支援の実例を中心として

多田 優之1)○立岡 浩2)蘇 暁辰3)

1) 中小企業・小規模事業者支援・ビジネス創造等支援事業専門家
2) 四天王寺大学/自然医科学研究所/国際クラウドファンディング運用教育研究協会
3) ワン・エーカー・ファンド

Abstract  発表者の一人は、現在、ICT事業の海外連続起業家として、自身の事業体と取引先中小企業のため、クラウドソーシング・インターネット会議・クラウドデータ共有等のクラウドアウトソーシング特化によるクラウドサービス活用の海外販路拡大戦略を推進している。
本研究では、当該連続起業家としての事例研究として、勤務法人事業・在宅貿易副業から起業し現在の国際経営コンサルティングに至るまでの自身の起業史を辿りながら、本ビジネスモデルのICT事業の構造・プロセス・成果について明らかにした。
 本研究結果として、SNS活用の革新的事業スキームの先鋭化モデルと再現可能性・戦略上の課題を提示した。
One of the presenter, being a global serial entrepreneur in digital enterprises, is currently promoting global business expansion based on crowd services, with specific focus on cloud outsourcing such as crowdsourcing, internet meeting, and crowd data sharing as a means to vitalize his own businesses and the SME businesses of his clientele.
This study seeks to utilize actual case examples of his own serial entrepreneurship, which spans a wide range from import and export services to international management consulting after started up from working corporate business and home trade sideline, to explain the structure, process, and results of digital enterprise business models.
The study concludes by suggesting the possibilities of reproducibility and strategic issues & challenges of realizing a revolutionary model of SNS-based operational scheme.
Keywords デジタル・エンタープライズ,グローバル・シリアル・アントレプレナー,クラウドサービス
Digital Enterprise,Global Serial Entrepreneurs,Crowd Services
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