組織内自尊感情と知識提供行動
組織属性の差異の検討

○向日 恒喜1)

1) 中京大学

Abstract 本研究では、組織内自尊感情が知識提供行動に与える影響の組織属性の差異を検討することを目的とし、ネットリサーチを通して企業従業員から得られたデータを分析する。分散分析により、組織内自尊感情、知識提供行動などの組織属性による差異について検討するとともに、共分散構造分析により、組織内自尊感情と知識提供行動との関係の組織属性による差異について検討する。その結果、大企業よりも中小企業において組織内自尊感情が重要になる可能性が示唆された。
The purpose of this study is to clarify the organizational characteristic differences of the relationship between organization-based self-esteem (OBSE) and knowledge sharing (KS) behavior. Data were gathered from 500 employees using internet survey. The organizational characteristic differences of OBSE and KS were analyzed by analysis of variance, and the differences of the relationship between OBSE and KS were analyzed by structural equation model. The results show that OBSE was effective in small and medium-size enterprise.
Keywords 組織内自尊感情,知識提供行動,組織属性
Organization-Based Self-Esteem,Knowledge Sharing Behavior,Organizational Characteristic
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