1) 新潟大学
2) マールブルグ大学
Abstract | セルフサービスのビジネスインテリジェンス( SSBI )は、約10年間にわたって実業界のコミュニティで議論されており、最近注目を集めている。しかしながら、アカデミックにおいては、議論がまだ始まったばかりであり、その定義は曖昧で、様々な使われ方をしている。そこで、本発表の目的は、SSBIについて公開されている学術記事を、その内容別に識別するために構造化された文献調査を行った。頻度解析により、我々は、検討した文献の用いているSSBIの概念のトピックの科学的関連性を識別している。そして、言及している分野を文献毎に分類することによって、SSBIのアカデミックにおける議論の現状を明らかにした。 |
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Self-Service Business intelligence (SSBI) is discussed in community of the business world for approximately ten years and attracts attention more and more recently. However, when put it academically, an argument just still began, and the definition is vague, and vary. Therefore, as for the purpose of this announcement, structured documents investigated SSBI to distinguish a shown academic article according to the contents. In the topic of the concept of SSBI using of the documents which we examined by performing frequency analysis, what kind of; scientific; distinguish it whether there is an association. In addition, we clarified the present conditions of the argument to be able to put academically of SSBI by classifying the fields where each field mentioned in every document. | |
Keywords | セルフサービスビジネスインテリジェンス,文献探索,頻度分析 |
Self-Service Business Intelligence,Literature search,Frequency analysis |