1) 麗澤大学
2) 九州産業大学
3) ITコンサルタント
Abstract | 地方自治体が、自らの特産品や観光地などといった地域資源をブランド化することを目指して様々な取組を行っている。近年、これまでの地域資源とは異なる「自転車」を利用した地域ブランド(例:自転車の街)を確立する動きが見られる。自転車は特産品や観光地と異なり、移動手段である。そこで、本研究では自転車を中心とした地域ブランドの異質性を明らかにするとともに、地域ブランドの構築プロセスに関するフレームワークを援用し、自転車をブランドの中心に据えた際の情報発信のあり方について考察を行う。 |
---|---|
Local governments make local resources such as own special product or sightseeing spot a brand. In late years, movement to establish a local brand using "a bicycle" unlike the conventional area resources is confirmed. The bicycle is different from a special product and a sightseeing spot, and it is movement means. Therefore we clarify the heterogeneity of the local brand mainly on the bicycle in this study. And we use the framework about the construction process of the local brand and consider an ideal method of the information Transmission when we fixed a bicycle in the center of zone brand. |
|
Keywords | 地域ブランド,地方自治体,情報発信 |
Zone Brand,Local Government,Information Transmission |