1) 筑波大学
Abstract |
要旨:近年、Vargo and Luschが提唱した「サービス・ドミナント・ロジック」が脚光を浴びている。「サービス・ドミナント・ロジック」とは,サービスを顧客との価値共創と捉え,サービスこそが経済・企業活動の中心にあり,モノは,サービスの価値共創手段の一部と考えるマーケティングの新たな世界観である。 本報告では、夕食食材宅配サービスを展開しているヨシケイグループを題材にし、定性分析のみならず、アンケートデータに基づく定量的な分析も行い、価値共創を支える諸要素、企業と顧客が価値を共創するプロセス及び価値共創に影響を与えるファクターなどを検討する。 |
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In recent years, following the theory of Service-Dominant Logic by Vargo and Lusch, studies about this new marketing theory have been discussed. Different from goods marketing, Service-Dominant Logic focus on service and thinks it as the value co-creation with customers. According to Service-Dominant Logic, Service is viewed as the heart of economics and business activities, and goods are viewed only as practices and procedures of a part of value co-creation. Our subject for study is YOSHIKEI Group, a dinner food delivery company in Japan. This paper tried to find out the factors effecting value co-creation and its process through both qualitative analysis and questionnaire survey. |
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Keywords | 価値共創,因子分析,サービス・ドミナント・ロジック |
value co-creation,factor analysis,service-dominant logic |