1) 中央大学
Abstract |
近年,インターネット経由のホテルや施設利用の予約購入の伸びが著しい.その 反面,予約に関するキャンセル率も高くなっている.キャンセルまでの期間の販 売機会の遺失もつながり,予約状況のマネジメントは施設管理者にとっては関心 の高い事項である.本研究では,ゴルフ場の予約を取り上げ,キャンセルに関す る分析を行う.特に,ゴルフ場に関する変数と顧客の個人属性,行動属性からキ ャンセル予測モデルを提案し,その結果について考察する. |
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In recent years, it is so increasing the reservation of hotel of other facilities via internet. However, the ratio of these cancels are also increasing. Reservation of facilities are interested for these managers, because these cancels are related to lose of income. In this study, we focus on cancel of golf cource, and analyze of the cancel behavior. Moreover, we suggest a cancel prediction model using some variables according to golf course , customer attribution and buying behaivior data. Then we consider our model and the results. |
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Keywords | マーケティング,数理モデル,統計 |
Marketing,Mathematical model,Statistics |