1) 中央大学
Abstract |
本研究では,マルチエージェントモデルを用いてECサイトのシミュレーションを行う. 近年,SNSの発達により,情報伝搬が促進され,個人の発言の影響力が大きくなってきている. また,EC市場の発達により,ネットで購買する人が増え,企業もアクセスログなどの大量のデータを蓄積している.こうした中で,消費者のウェブ上での,不透明な購買行動を予測することは,経営に重要であると考えられる.マルチエージェントモデルは,個人の行動の相互作用によって,マクロ現象を表現できる.またシナリオ分析することで,ECサイト上の消費者行動を予測することができ,意思決定者の支援に繋がることが期待される. |
---|---|
In this study, we performed a simulation of the EC by using a multi-agent model . In recent years , the development of SNS, promotes the information propagation , impact remark individuals are becoming larger . Among these , on the consumer of the web , to predict the opaque purchasing behavior is believed to be important for management . Multi-agent model is by the interaction of individual behavior can represent a macro phenomenon . Also By scenario analysis , EC can be used to predict consumer behavior on the site , it is expected to lead to support decision makers . |
|
Keywords | マルチエージェントモデル,複雑系,EC |
Multi-agent model,Complex Systems,EC |