1) 岩手県立大学 大学院
Abstract | ある地域においてガソリンスタンドの広告情報が少ないという背景から、経営者にインタビュー調査を行い、近年のガソリンスタンドを取り巻く経営環境の悪化により広告宣伝に費用を使う余裕が無いという課題が浮き彫りになった。そこで、ガソリンスタンド業務についての仕事環境や広告宣伝に対する意識を理解するための調査を行った。調査方法は対象に関する現象について理解することに優れる質的調査分析を採用し、ガソリンスタンド従業員と車を利用している学生に対するインタビュー調査を実施した。ここで割り出されたガソリンスタンドと利用者の要求からプロトタイピング手法を用いて情報システムによる広告宣伝支援システムの構築を行う。 |
---|---|
From the background of less advertising information of gas station in certain areas, I carried out interviews in manager of gas station, a problem that can't afford to use the cost in advertising has become highlighted by the deterioration in the business environment surrounding the recent years of the petrol station. Therefore, we conducted a survey to understand the awareness of work environment and advertising for the gas station business. Survey method employs a qualitative analysis. was carried out interviews for students and the gas station employees. To carry out the construction of advertising support system by the information system using a prototyping model from the request of users and gas station that has been indexed. | |
Keywords | 質的調査分析,広告宣伝支援システム,プロトタイピング手法 |
Quantitative Analysis,Advertising support system,Prototyping model |