1) 中央大学
Abstract | 購買の意思決定をサポートする仕組みとしてレコメンドシステムがある.しかし,既存のレコメンド手法は意思決定を単純化しており,現代の情報化社会により複雑化した消費者の意思決定を捉えきれていない.そこで,複雑化した消費者の意思決定を考慮したレコメンドを行う必要がある.一方,ここ数年,Deep Learningというアルゴリズムが画像認識や音声認識の分野で成果を挙げている.このDeep Learningを用いることで,複雑化した消費者の意思決定を考慮したレコメンドを行えることが期待できる.本研究では,Deep Learningを用いたレコメンドアルゴリズムを構築し,その性能を評価する. |
---|---|
There are recommender systems to help make decisions of purchases. However, the existing algorithms of recommendation do not fully capture the customer's decision-making that was complicated by the current information society, because they simplify the customer's decision-making. Therefore, we need recommendations in consideration of complicated decision-making. On the other hand, the past few years, Deep Learning achieved in the field of image recognition and speech recognition. Using the Deep Learning, it can be expected that we'll be able to perform recommendations in consideration of complicated decision-making. In this study, we construct a recommendation algorithm using Deep Learning and evaluate its performance. | |
Keywords | Deep Learning,レコメンデーション,意思決定 |
Deep Learning,recommendation,decision-making |