1) 株式会社ロックオン
Abstract | 3Dプリンタに代表されるオンデマンド型の受注生産システムの開発にあたって、受注部分の効率化のためには不特定多数の顧客にBtoC型のECシステムを構築する必要がある。しかしながら、このような取り組みは、提供側も顧客側も始めてでありかつビジネスモデルの変更も伴う。そこで、その要件定義に国際的な潮流であるサービスデザインを適用し、かつ開発にはアジャイル開発の手法をも適用したことで、短期間で素晴らしい顧客体験を生むシステムを構築することができたので、その結果を報告する。 |
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On the case of developing a make to order production system, it is better to adopt an e-commerce interface to have a better sales performance with a general run of customers. Furthermore, this type of business is new for both a supplier and customers and requires a business model change. Thus we adopted the service design method, this is now under an international trend, for the requirement definition and also adopted an agile method for the system development, and then we could create a wonderful customer experience with a short project time. |
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Keywords | ワン トゥ ワン,サービスデザイン,顧客経験 |
One to One,Serveice Desin,Customer Ecperience |