顧客価値実現につながる新事業創出手法とその検討方法
―サービスデザイン手法とIT企画人材育成セミナーを通じて-

○布施 匡章1)宗平 順己2)

1) 近畿大学
2) 株式会社ロックオン

Abstract クラウドコンピューティング等のIT技術の進展と、スマートデバイスやソーシャルメディア利用の広がりに伴って、企業では、ITシステムの管理・運用を外部委託し、IT部門にはITを活用したビジネス創造を求める風潮が強まっている。そこで必要なスキルが「顧客価値」の実現である。本稿では、サービスデザインの手法を適用したワークショップ形式のビジネス創造セミナーを通じて、参加者の意識とサービスデザイン手法の有用性、セミナー実施によって得られた知見等について報告する。
There is an increasing trend for companies to outsource administration and operation of IT system and require the IT department to create businesses by leveraging IT as IT technologies including cloud computing evolve and use of smart devices and social media spreads. This requires the skill to realize customer value. This document reports on the awareness of participants, the usability of the service design method, insights acquired by organizing the seminar and other matters through the workshop-style business creation seminar which the service design method was applied to.
Keywords サービスデザイン,ビジネス創出,顧客価値
Service Design,Business Creation,Customer Value
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