1) 東京都市大学
Abstract | 本研究はLINE利用者の購買行動を明らかにして、企業によるLINEを使ったO2O方策を提案することを目的として、文献調査から次のような仮説を提起した。仮説1「無料スタンプを最大の目的としてLINE公式アカウントを登録している」などである。仮説を検証するため、男女500人にアンケート調査を行い、統計的手法を用いて、仮説を検証した。その結果、仮説1が成り立つことがわかった。他にもLINE利用者の購買行動から、「LINEを使った商品の購入で有料スタンプなどが購入できるポイントサービスの導入」などの顧客に、よりLINEによる広告に関心を持ってもらえる方法などを提案した。 |
---|---|
This research raises the following hypothesis from other studies for the purpose of making the purchase behavior of LINE users clear. Hypothesis 1[LINE users register LINE official accounts for the purpose of getting free stamps].We inspected hypothesis 1 using statistical analysis. The result confirmed our hypothesis. We suggested some methods to attract user's interest in advertisements by using LINE by watching the purchase behaviors of the LINE users. | |
Keywords | LINE,購買行動,有料スタンプ |
LINE,purchase behavior,pay stamps |