1) 明治大学
2) 九州産業大学
3) 麗澤大学
4) 株式会社藤田住環境計画
Abstract |
近年、自転車は通勤、通学、買い物のための日常の移動手段だけでなく、健康のための運動、観光地を巡り楽しむ周遊のツールといった利用もされており利用方法も多様化している。 その中でも、サイクルツーリズムに焦点を当てて、小稿ではサイクルツーリズムへの関心が高い人の属性をアンケート調査を通して、明らかにする。ただし、今回は調査対象を大学生に限定し、利用者の特性の分類やその特性に応じた情報提供の方法などについて考察する。 |
---|---|
In recent years, the bicycle has been a variety of usage. In addition to the everyday means of transportation, for example, commuting, schooling and shopping, we use it for "exercise for health" and "enjoy for tourinsm". Among their usages, with a focus on cycle tourism, we research the attributes with high interest in the cycle tourism through a questionnaire survey. This time, we limit the target of university students. We consider the characteristics of the cycle with the classificationand the method of information provision. |
|
Keywords | マーケティング,観光政策,自転車 |
marketing,tourism policy,bicycle |