地方物産の販路確保
インターネットの使用に関して

○北島 啓嗣1)

1) 福井県立大学

Abstract 地方物産の販路確保は地方自治体の商業政策の課題として浮上している。拝啓にあるのは社会の構造変化であり、それによって従来の販路確保の方法が限界にきていることにある。当然、インターネットによる販路確保および販売がその有力手段である。しかしながら、現在その取り組みはなかなか成果を上げるまでには至っていない。本発表は、ヒヤリング調査、参与観察からその問題点と解決の方向性を考えていく。
he activation of the market for a product in an area is a significant problem. Hence, it is necessary to sell a product originating from the same area—a local product. How should this be done? The case of Fukui City is analyzed in this study.

It is important to use the Internet for this purpose. The world of the Internet is vast and seemingly immeasurable. First, the consumer has to search for the goods, which they can do in several ways, using established patterns. However, this is difficult as the use of the Internet is limited. Therefore, it is also necessary to consider the next steps.
Keywords eビジネス,チャネル,探索コスト
E-business,Channel,Search cost
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