中国におけるビデオゲーム機の市場戦略

○徐 剛1)山口 淳1)

1) 東京工科大学

Abstract 2000年中国はビデオゲーム機の販売は禁止され、PCゲームが発展してきた。そして、2013年にビデオゲーム機の禁止が解かれている。
本研究は、中国においても、日本・欧米と同じようにビデオゲーム機は普及するのか、普及させるためには何が重要かを明らかにすることを目的としている。
具体的には、ソニー、マイクロソフト、任天堂の3社据え置きゲーム機の日本・欧米における普及の歩みを世代別、シリーズ別に分けて対比している。対比はハード、ソフト、サードパーティー、顧客販売の四つの項目で分析されている。その上で、中国市場に進出するにあたっての課題を明示し、普及に向けた戦略について提示している。
The video game machine was prohibited to sale in 2000 in China,PC game has become widespread.In 2013, video game machine became open in China.
This paper clarifies that it will it be popular like Japan or Western and what are the important things to make it be popular.
More concretely, the development history of three companies' -Sony, Microsoft and Nintendo- video game machine were contrasted by different generation and series.Hard, soft, third-party and customer sales were contrasted and analyzed. This paper, then, the problems and proposed the strategies for diffusing widely in China.
Keywords ビデオゲーム機,中国市場,市場戦略
video game machine,market in China,market strategies
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