製造業における利用価値向上による差別化に関する考察
1) 福島大学大学院 共生システム理工学研究科
2) 福島大学 共生システム理工学類
Abstract | 近年、新たな競争要因として利用価値(Value-in-Use)が注目されている。従来の製造業では、製品を価値として生産している。利用価値では、顧客が製品を使用することで価値が創造されるとしている。利用価値の向上による差別化では、従来よりも企業と顧客の接触回数が増加する場合が多い。そのため、従来よりも効果的な顧客ロイヤリティの構築が期待される。しかし、利用価値の向上に対する研究は少なく、そのコンセプトや具体的な手法については明らかにされていない。本研究では、製造業における利用価値向上による差別化の手法について考察する。利用価値の向上におけるコンセプトの分類や具体的な手法について考察する。 |
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In recent years, value-in-use is focused as emerging competitive factor. Traditional manufacturing business model considers to produce products as value. Value-in-use considers to create value, for when customer use the products. Some differentiations of value-in-use increases opportunities of encounter with company and customer. Therefore, value-in-use is expected to develop customer loyalty. However, the researches of value-in-use are small in number, so far. And, the differentiations concept and method of value-in-use is not clearly defined. This research considers creating the differentiations of value-in-use. The concept types of value-in-use and the methods of differentiation of value-in-use are defined. | |
Keywords | 利用価値,サービス・ドミナント・ロジック,イノベーション |
Value-in-Use,Service-Dominant Logic,Innovation |