オムニチャネルからデジタルリテールへ
小売業のデジタルトランスフォーメーションを考える
1) Kyotoビジネスデザインラボ合同会社
Abstract | 製造業のデジタルトランスフォーメーションはIoTによって引き起こされていることは広く認められているが、小売業のそれがオムニチャネルであるという主張には異論がある。デジタルトランスフォーメーションにおいて重要とされる顧客起点でのビジネス変革を考えた場合、オムニチャネルだけでは顧客経験を説明しきれず、店頭での購買経験を含めたデジタルリテールという考え方がふさわしいにではないかと考える。6月にダラスで開催されたICX2017とシカゴで開催されたIRCE2017を比較することで得られたこの洞察について説明する。 |
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We agree that a digital transformation for manufacturing companies is IoT, but we don't think that for retailers is 'omni-channel'. One of CSFs for a digital transformation is said a customer insight, and if we think about creating a better purchase experience, 'omni-channel' is only a part of it. From the insights we got from ICX2017 and IRCE2017, we explain about this hypothesis. |
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Keywords | デジタル変革,オムニチャネル,小売業 |
Digital Transformation,Omni-channel,Retailers |