一般社団法人経営情報学会-2017年秋季全国研究発表大会

大会テーマ

大会プログラム

食のプラットフォームを活用したマーケティングの構造化戦略

○有吉 純基1)三藤 利雄1)田中 克明1)

1) 立命館大学

Abstract   プラットフォームを介したマーケティング活動は、新製品開発および製品革新におけるイノベーションにとって重要である。特に、食に関して製品に持続力を持たせ、継続的に製品を主導することはできないだろうか?本研究は、情報通信プラットフォームを活用したマーケティングモデルを分析し、食に関する製品のマーケティング戦略においてどのように効果的に報知し続けることができるのか検討する。本分析手法では、アンケート調査が行われ、20代の男女500人に行われている。本研究の結果は、食品関連企業に対してプラットフォームの活用を促し、活性化させ、消費者への豊富な情報提供とサービスの継続・発掘を生み出すことができるものである。
Marketing activities through the platform are important for innovation in new product development and product innovation. Can businesses bring sustainability to products by marketing activities, and can they lead products on a continuous basis?
In this research, we analyze the marketing model utilizing platform based on information communication technology. The purpose of this research is to examine how information deterioration, regression, regeneration and sustainability can continue to effectively report on the marketing strategy of food related products.
In this method, a questionnaire survey was conducted, and it was conducted to 500 men and women in their twenties.
This result encourages food-related companies to utilize the platform and can provide rich information provision to consumers and continuation and excavation of services.
Keywords マーケティング,プラットフォーム,料理レシピ
Marketing,Platform,Foodrecipe
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