高付加価値化を実現するデータの地産地消
1) 株式会社神戸デジタル・ラボ
- Abstract
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データドリブンのマーケティングや経営が当たり前のように行われるようになっている。
使われるデータは自社で収集・利用できるファーストパーティーデータの他、SNS等企業にとって企業が関係しない組織等により収集されたサードパーティーデータがある。
本稿ではサードパーティーデータの経営リスクから見られる問題を指摘し、自社が自由に利用可能なファーストユーザパーティーデータを中心に考えるデータ活用の在り方を紹介する。
Data driven marketing and management are taking place as usual.
In addition to the first party data that can be collected and used by the company, there are third party data collected by organizations not related to enterprises for companies such as SNS.
In this paper, we point out the problems seen from the management risk of third party data and introduce the way of data utilization thinking mainly about first user party data which our company can freely use. - Keywords
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データの活用,意思決定,マーケティングの自走
Utilize data,Decision making,Self-propelled marketing