ミレニアル世代に向けたサービス開発の定性調査手法とその考察
インサイト発掘における同世代間ディスカッションの優位性
1) 近畿大学 薬学部
2) NEWRON株式会社
3) ディスカッションラボ
- Abstract
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企業によるマーケティングの失敗理由の一つとして、企画側とターゲットの考えのギャップが考えられる。本論文では、ミレニアル世代を対象としたインタビューを二つの方法で行った。一つは同世代によるもの、もう一つは異なる世代によるものである。前者による優位性を報告する。
As one of the reasons of a failure in a firm's marketing, it has been attributed to the gap between thoughts of organizers and their targets. In this thesis, an interview was conducted in two methods; by the interviewer whose generation is same as the interviewee's and by the one whose generation is different. I report the superiority of the former one. - Keywords
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定性調査,ディスカッション,ミレニアル世代
Qualities research,Discussion,Millennial generation