名刺交換から見えてくるビジネスにおける「出会い」の分析
1) Sansan 株式会社
2) 筑波大学ビジネス科学研究科
- Abstract
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名刺情報のクラウドサービスを提供する弊社は、「ビジネスの出会いを資産に変え、働き方を革新する」というミッションを掲げ、新たな価値の提供を目指している。現在弊社のデータベースはユーザーが取り込んだ約 4 億枚の名刺を有しており、そこにはビジネスパーソンの情報とともに、それらの「出会い」の履歴が蓄積されている。これらのデータにはビジネスパーソンにとって有益となり得る様々な活用性可能性があると我々は考えている。例えば、人脈上のキーマンの抽出、出会うべき人の推薦、会社間取引の活性度指標の作成などの応用メソッドの開発を行っている。これらの活用事例を通して人脈データを用いた「働き方の革新」の可能性について紹介したい。
We provide cloud-based business card management services with the mission of "Creating a resource from everyday business encounters, and transforming the way of working". Until now, our database has about 400 million business cards data, which include not only the individual data of business persons, but also the histories of their encounters and connections in business. Using our huge data of business cards, we are trying to develop applications for supporting encounters in business such as detecting 'hub' person, recommending people who you meet your needs, measuring activity of interactions between companies, and so on.
In this session, we would like to introduce these applications and discuss how we can transform "the way of working". - Keywords
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ソーシャル・ネットワーク,社会資本,マネージメント
social network,social capital,management