オンラインショッピングにおけるスマートフォンアプリケーションの若者の利用
1) 愛媛大学
2) 神奈川大学
3) 岡山理科大学
- Abstract
-
スマートフォンの普及に伴って、多くの人々がスマートフォンのオンラインショッピングアプリケーションを利用するようになった。オンラインショッピングをする際に、最初に特定の店舗やモールのアプリをタップしてから商品を探す行動は、従来の検索エンジンで商品を探す行動とは大きく異なる。しかしオンラインショッピングのスマホアプリに関する消費者行動はまだ十分にわかっていない。本稿はスマートフォン経由のオンラインショッピングを多く利用する若者に焦点を当て、アンケート調査を行い、若者の行動を分析する。調査結果は、ショッピング・アプリの利用状況およびアプリの要素の優先度を明らかにする。
With the increasing penetration of smartphone usage, many people use smartphone online shopping applications. Many consumers use smartphone applications from specific online stores or malls for their online purchasing. These behaviors are different from the behaviors of searching for goods using search engines. To reveal the behavior for such applications, this study administered questionnaires to examine young people's usage of online shopping applications on smartphones. Our research demonstrates that most young people installed online shopping applications. Our research also reveals young people's priority for such applications. - Keywords
-
オンラインショッピング,スマホアプリ,消費者行動
Online Shopping,Smartphone Shopping Applications,Consumer Behavior