利用者の選択基準に基づくレストラン情報サービスの競争優位の分析
1) 愛媛大学
- Abstract
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レストラン情報をインターネットを通じて提供するレストラン情報サービスは1990年代後半に登場したが,ICTの普及に伴って複数のサービスが登場し,現在ではレストラン選択の主要な情報源となっている.これらの各サービスはビジネスモデルの違いなども影響して,それぞれに特徴を持っている.
本研究の目的はレストラン情報サービスの利用者のアンケート結果の二次分析を通じて,現在の競争優位の源泉を明確にすることである.
Restaurant information service which provides restaurant information via the Internet has appeared in the late 1990s. With the spread of ICT, several services appeared and they became predominant restaurant search methods. Each service has its own characteristics depending on the difference in business model.
The aim of this study is to clarify the source of current competitive advantage through secondary analysis of the questionnaire survey of user of restaurant information service. - Keywords
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情報サービス,競争優位,二次分析
information service,competitive advantage,secondary analysis