ビジネス科学序説 (3)
ビジネスエンジニアリング原論
1) ものづくりAPS推進機構
- Abstract
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新たな情報科学技術、特にインターネットとIoTの普及により、企業も企業を取り巻く環境も急変しつつある。産業社会では、企業間連携によりバリューチェーンが進展し、センサー設置により製造実行システムの階層間連携も進展し、さらにバリューチェーンと製造実行システムの統合が起こりつつある。一方、消費社会では、オンラインとオフラインのマーケティングの統合が進みつつある。このような社会的変化に対応すべきビジネスエンジニアリングについて考察する。
Due to the spread of new information science-technology, especially internet & IoT, enterprises and the environment surrounding themselves are rapidly changing. In industrial society, value chains are being developed through collaboration among enterprises, progresses are being made in interlayer cooperation of manufacturing execution systems through the installation of sensors, and furthermore integration of value chains and manufacturing execution systems is occurring. In consumer society, on the other hand, integration of online and offline marketing is progressing. Consider business engineering that should respond to such social changes. - Keywords
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バリューチェーン,製造実行システム,マーケティング
Value Chain,Manufacturing Execution System,Marketing