ASEANにおける電子商取引の実態分析
1) 立命館大学大学院テクノロジー・マネジメント研究科
- Abstract
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情報通信技術の高度化により、世界の電子商取引市場は今後ますます活性化していく傾向にある.こうした状況の中、ASEANにおけるB2C市場の成長性は目覚ましく、当該地域に事業展開を行うことは魅力的な戦略であると考えられる.そのためには対象国の経済や文化といったマクロ環境とEC利用者の実態を把握する必要があるが、当該地域においてこうした観点を統合して分析した研究は少ない.そこで本研究では、研究対象国におけるマクロ環境を踏まえた上で、具体的なEC利用者の実態を調査・分析することにより、EC事業を展開する上で重要な知見を獲得した.
With the high of information and communication technology, the world e-commerce market size tends to be larger in the future. In this situation, we considered expanding the business to the ASEAN to be attractive strategy because this region is remarkable in the Business-to-Consumer market. Although it is necessary to understand both the macro environment such as economy and culture and the actual behavior of e-commerce user, the study which has integrated the country levels and the individual levels and has analyzed them is little. Therefore, we gained the important knowledge by analyzing actual condition of e-commerce user based on the survey of macro environment in the target country. - Keywords
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電子商取引,ASEAN,購買行動
E-commerce,ASEAN,Purchasing behavior