理美容業界における利用者ニーズとサービス提供者の認識との相違分析
1) 東洋大学経営学部
- Abstract
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本研究では、理美容室の利用者が考えるニーズと、理美容サービス提供者が考える利用者ニーズへの認識の差異について、スイッチングコストの観点から分析する。理美容室の利用者を対象にアンケート調査を行い、スイッチングコストに関わる利用者ニーズの因子を探索的因子分析により抽出する。そして、これらの因子が他の要因にどのように影響するのかをパス分析により分析する。また、理美容サービス提供者が考える利用者ニーズとして、これらの因子に基づいた理美容サービス提供者へのヒアリング調査により把握する。これらの結果を比較することで、利用者ニーズと、それに対するサービス提供者の認識の共通点と相違点を探る。
In this study, we analyze the difference between user needs of hairdressing salons and the perceptions of user needs considered by service providers from the viewpoint of switching costs. We conduct a questionnaire survey for users of hairdressing salons, and elicit the factors of user needs related to switching costs by using exploratory factor analysis. We also analyze how these factors affect other factors by path analysis. The we conduct an interview to hairdressing salon service providers based on the elicited factors to grasp the perceptions of user needs considered by them. By comparing these results, we explore commonalities and differences between them. - Keywords
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理美容サービス,利用者ニーズ,スイッチングコスト
hairdressing salon services,user needs,switching costs