古参・地方・中小・ソフトウェア企業の第4次産業革命への対応
1) 株式会社モアソンジャパン
- Abstract
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第4次産業革命が着実に進み、経済産業省の「IT人材需給に関する調査報告書」「DXレポート」にもあるように、ITベンダーにおいては先端IT人材へのスキル転換、受託型から先端技術を駆使したアプリケーション提供型ビジネスモデルへの転換が求められている。
一方で、当社のような地方の中小のソフトウェア企業では先端IT人材の確保が十分ではなく、また、既存システムの保守も多く先端システムへの転換は一朝一夕にはできないのが現実である。
DX時代に向けた当社の取り組みについて、当社製品の「AIを使った軸受異常診断」を実例として紹介する。
There are needs to shift skills to advanced IT personnel and to shift from a contract type to an application provision type business model that makes full use of advanced technology.
On the other hand, it is not enough to secure advanced IT human resources at regional small and medium-sized software companies like our company.
In addition, there is a lot of maintenance of existing systems, and in reality, it is impossible to convert to advanced systems dramatically.
With regard to our company's approach to the DX era, our company's "AI-based Fault diagnostics system for bearing" is introduced here as an example. - Keywords
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軸受異常診断システム,先端IT人材,深層学習
Fault diagnotice system for bearing,Advanced IT Personnel,Deep Learning