モバイル決済アプリ「PayPay」の普及戦略の考察
1) 静岡大学情報学部行動情報学科遠藤研究室
- Abstract
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現在日本において、決済の利便性向上のためキャッシュレス化が進められている。また、決済媒体の1つとしてモバイル決済が注目されており、多くの企業が参入し競争が激しくなっている。その中でも2018年度ローンチのPayPayは比較的後発のモバイル決済アプリであるが、現在高い普及率を獲得している。そこで本研究では、ユーザー数拡大戦略、加盟店数拡大戦略、ビジネスモデルなどの観点から、PayPay普及の成功要因を明らかにし、プラットフォーム型ビジネスにおける普及戦略について考察する
Currently, in Japan, cashlessness is being promoted to improve settlement convenience. In addition, mobile payments are attracting attention as one of the payment media, and many companies have entered and competition is intensifying. Among them, PayPay which launched in 2018 is a relatively late-launched mobile payment application , even though it is currently gaining high penetration. Therefore, in this study, the success factors of PayPay dissemination are clarified from the viewpoint of the user expansion strategy, the member store expansion strategy, the business model, etc., and consider the dissemination strategy in the platform type business - Keywords
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キャッシュレス,モバイル決済,普及戦略
Cashless,Mobile payment,Dissemination strategy