飲食店の課題解決を目的とした支援金マッチングプラットフォームの検討
1) 静岡大学大学院総合科学技術研究科情報学専攻
- Abstract
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飲食店の課題として、消費者の声を業務改善に取り入れられていないこと、従業員間のコミュニケーションが少ないことがあげられる。これらはIT導入によって解決できるが、既存の手法、例えばキャッシュレス導入やレビューサイトへの掲載では課題解決できない。また、一般中小企業向け人事システムも、非正規社員が八割を占める飲食店には適していない。そこで、飲食店の課題解決を目的としたコミュニケーションアプリを検討する。また、飲食店は地域経済に密接した存在であることから、地域のボランティアやNPO、学生を支援できる要素を取り入れる。この、飲食店利用者と支援金希望者のマッチングを兼ねた飲食店向けのシステムの可能性を検討する。
Restaurants have problems, one of them is not to incorporate consumer voices into business improvement, and another one is less communication among employees. These should be solved easily by introducing IT, but existing methods such as introducing cashless applications or registering to review web sites can not solve them. In addition, personnel systems like ERP packages are not suitable for restaurants since they employ part-time workers account for almost 80%. This report introduces a communication application to solve problems of restaurants. Furthermore, since restaurants are close to the local economy, we consider to include a system of supports local volunteers, NPOs and students. This report examine the possibility of a system for restaurants with the matching of restaurant users and support money applicants. - Keywords
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飲食店,地域経済,アプリケーション
restaurant,local economy,application