メンタリングの伝染
メンタリングが周囲に与える影響
1) 東京工業大学
- Abstract
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近年、技術的進歩や社会情勢の変化から、組織のオンライン環境への移行が急速に進んでいる。特に、大学において、人間関係が希薄化し、人が受け取る支援の量・質が低下している。メンタリングは、メンターとプロテージの発達的関係の代表的な形であり、支援を提供するメンターと支援を受け取るプロテージ両方に有益であるとされる。従来のオフライン環境における活発な関係をオンライン環境で構築するため、心理学の情動伝染の概念を援用し、メンタリングの伝染について調査する。大学の研究室に対して事例研究を行い、分析を通じて、既存のメンタリングが周囲の人に対してどのように影響を与えるのかを明らかにする。
In recent years, due to technological progress and changes in social conditions, the transition to an online environment for organizations is rapidly progressing. In particular, in universities, human relations are weakening, and the amount and quality of support that people receive is declining. Mentoring is a representative form of the developmental relationship between mentors and prostheses, and is beneficial to both mentors who provide support and those who receive support. In order to build a lively relationship like the conventional offline environment in the online environment, the concept of emotional contagion in psychology is applied to investigate the contagion of mentoring. A case study will be conducted in a university laboratory, and through analysis, how existing mentoring will affect others will be clarified. - Keywords
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メンタリング,e-メンタリング,メンタリングの伝染
menoring,e-mentoring,mentoring contagion