新たなITはどのように企業に普及していくのか
1) 開志専門職大学
2) ビジネス・ブレークスルー大学大学院
3) 日鉄ソリューションズ(株)
4) (株)オージス総研
5) (株)イージフ
- Abstract
-
新たにITが出現した時、非常に注目を集めたにもかかわらず、導入が進まないITがある。一方で、順調に企業への導入が進み、広く普及していくITがある。本研究では、先行研究のレビューをもとに、普及の要因として、a.ITがもたらす価値の認識、b.ITの普及に関わる社会的要因、c.ユーザーもしくは提供者のいずれが導入のための問題を解決するのか、について3つの仮説を提示する。
Despite all the attention the new IT has received when it first emerged, it has not been widely introduced to companies. On the other hand, there is IT that is being introduced to companies and being widely diffuse. Based on a review of previous studies, this study presents three hypotheses as factors for diffusion of IT, a. Recognition of the value IT, b. Social factors related to the diffusion of IT, c. Either the user or the provider solves the problem for implementation. - Keywords
-
新たなITの普及,価値の認識と社会的影響,導入の問題解決
Diffusion of new IT,Recognition of the value and Social factors related to the diffuse,Solution for implementation