1) 埼玉大学大学院文化科学研究科
Abstract | 個人が撮影した動画像データを保存し、公開する動画共有サイトが今日多用されている。多くの動画共有サイトでは、投稿映像に対する視聴者が評価やコメントを付与することができ、それらが投稿された動画像の再生回数と共に提示されている。これまでの研究では、利用者の文化的背景の差異によって投稿内容だけでなく、評価やコメントの発信量が異なることが明らかにされている。このことは、同じ映像内容に対する評価やコメントの発信量の相違から文化的な差異に言及できる可能性を示唆している。本研究では、日本と中国での同一映像に対するアクセス状況の比較分析から見出された人々の意識や社会的位置づけの妥当性について、現実との比較を通して考察する。 |
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At most of the video sharing sites, the watchers can give their own evaluation and comments to these video, and these are exhibited as the information of the video with the replay count. According to the previous researches, there are differences in not only the contents of contribution but also the amount of comments from the watchers depending on the cultural background of the users of a SNS site. These findings suggest a possibility that the cultural difference can be mentioned by the differences in the evaluations and the amount of comments to the same video contents. This paper discusses the validity of our hypothesis through the comparative analyses of the access counts of the video sharing sites in Japan and China. | |
Keywords | 文化的特性,比較分析,情報システム研究 |
Cultural Features,Comparative Analysis,Information Systems |