1) 青山学院大学
Abstract |
米国における地域活性化の成功事例とされるオレゴン州ポートランド市の取組みについて、「地域活性化マーケティングモデル」のフレームワークを適用して検討する。すなわち、どのような地域資源が着目され、いかに編集されて「価値の創造」に至っているか、その「価値の伝達」「価値の提供」がいかに取り組まれ成果をあげているのかを考察する。 またその価値の実現へ向けて、①地域活性化の主体としての行政と民間の役割発揮、②従来の課題をいかに解決し価値を高めてきたか、③その活性化が一過性でなく持続的に進展するためにメンバーが価値を共有し次なる取組みにつながるような仕組みをいかに構築しているのかを事例を通じて明らかにする。 |
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About the activity of the regional vitalization of Portland, Oregon, U.S., the case study of the framework a "regional vitalization marketing model" is applied. That is, it is shown clearly how its attention was paid to what kind of local resources, and it was edited, and has resulted in "creation of value", and how the "transfer of value" and "offer of value" are getting the result. As a result of analysis, it becomes clear that the governmental agencies, and private enterprises and organizations of the area shared the role well as a subject of regional vitalization, to have solved the conventional subject and to have raised value, and to have had social structure, for sustainable development. | |
Keywords | 地域活性化,地域活性化マーケティングモデル,価値共有の取組み |
Regional Vitalization,Marketing model,Creating shared value |