1) 横浜国立大学大学院国際社会科学研究科
2) 横浜国立大学 経営学部
Abstract | 変化が早く、不確実性が高い市場において、競争優位を獲得するには、ダイナミック・ケイパビリティ(以下DC)が必要である.しかし、DCの定義は幅広く、業界によっても、市場状況は大きく異なるため、必要とされるDCも異なるはずである.特定の市場・業界をフォーカスすることによって、どのような環境・状況では、どのようなDCが競争優位に影響を与えたのか理解することができる.本研究では国内のソーシャルゲーム産業を選択し、ソーシャルゲームという成長著しい業界で、必要とされるDCの特性を調査した.結果、ソーシャルゲーム業界の中でも成長を維持している企業には、類似したDCが発見できた. |
---|---|
Dynamic capability (hereunder DC) is required with especially market which has rapid changes. But the definition of DC is wide and market situation is different in each industry , so required DC differs. By focusing on specific industry, it can be understood what kind of DC is related with competitive advantage. This study investigated growing companies in domestic social game industry to understand the characteristic of DC which is required at growing industry. As a result, this study found similar DC in growing companies. | |
Keywords | ダイナミック・ケイパビリティ,企業戦略論,ソーシャルゲーム |
Dynamic Capability,Corporate strategy theory,Social Game |