オンラインショッピングに対するベトナムと日本の消費者の優先度

○岡本 隆1)水谷 直樹2)

1) 愛媛大学
2) 岡山理科大学

Abstract ベトナム経済の急速な経済拡大に伴い,ベトナムのインターネット利用者数も増加している。オンラインショッピングを目的とするインターネットの利用の伸び率は,他の用途に比べて高いと報告されている。ベトナムのオンラインショッピング市場への進出を考える日本の企業はあるものの,オンラインショッピングに対するベトナムと日本の消費者の認識や行動の違いについてはまだ詳細にわかっていない。本報告では、ベトナムと日本の消費者を対象に行ったアンケート調査の結果を比較し、オンラインショッピングに対する両国の消費者の考え方や行動の共通点と相違点を明らかにする。
Vietnam economy has been developing in recent years. With the increase of the number of Internet users, many Vietnamese people are using online shopping. Many Japanese companies are interested in Vietnamese online shopping market. The differences of Vietnamese and Japanese consumer behavior for online shopping are not clear. This study examines consumer behavior and priorities in online shopping through the distribution of a questionnaire to Vietnamese and Japanese Internet users. It finds the differences and similarities between the two countries.
Keywords オンラインショッピング,消費者行動,ベトナムと日本
Online Shopping,Consumer Behavior,Vietnam and Japan
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