モバイルホームページのサービス特性と小規模事業者の特性が消費者の購買意図に及ぼす影響
1) (株)ジャックリスト、立命館大学大学院
2) 立命館大学大学院
Abstract | スマートフォンの普及とともにモバイル広告が急成長しているが、最新のモバイル広告に関する研究は限定的である。本研究では技術受容モデルに基づき、モバイルホームページのサービス特性、相互作用性、移動性信頼性、安定性、保安性、情報性と小規模事業者の特性 個人革新性、自己効力感、利用経験、没入性向、および有用性と使い易さの関係性を分析し、消費者の購買意図に及ぼす影響について考察する。 |
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Mobile advertisements are growing rapidly with the spread of smartphones, but research on the latest mobile advertisements is limited. In this research, based on the technical acceptance model, we analyze the characteristics of service of mobile homepage, interactivity, mobility reliability, stability, security, information characteristics and characteristics of small businesses personal innovation, self-efficacy feeling, Analyze the relationship between immersion tendency and usefulness and ease of use and consider the influence of consumers on purchasing intention. | |
Keywords | モバイルホームページ,小規模事業者,購買意図 |
mobile homepage,small business operator,Purchasing intention |