一般社団法人経営情報学会-2017年春季全国研究発表大会

大会テーマ:経営のデザインとプランニング

大会プログラム

フィットネス産業の事例分析

○田中 佑典1)遠藤 正之1)

1) 静岡大学

Abstract 健康志向が加速する昨今、フィットネス産業はますますの発展が期待される。実際、大手の総合スポーツクラブ運営企業では、5年前と比較して売り上げがアップしている企業がほとんどであるが、一部企業は業績が停滞している。そこで大手数社をピックアップし、財務データや各種公開情報を基に企業の経営戦略や特徴を分析する。
The development which is increasingly is expected of these days and the fitness industry health-consciousness accelerates. The enterprise the sales raise more than 5 years before is most indeed by a major overall gym operation enterprise, but achievement is piling up at a part enterprise. So major number company is chosen and a management strategy of an enterprise and the feature are analyzed based on financial data and all kinds' opening to the public information.
Keywords フィットネス産業,スポーツクラブ,経営戦略
fitness industry,gym,management strategy
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