社会基盤施設のアセットマネジメントにおけるコミュニケーションのあり方
1) 山口大学大学院 創成科学研究科 博士後期課程 システム・デザイン工学系専攻
2) 山口大学大学院 創成科学研究科 システム・デザイン工学系専攻 准教授
- Abstract
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社会基盤施設のアセットマネジメントの実施運営には,企業の組織形態に整合したコミュニケーションが不可欠である.しかし,現実の実務層における人材は,団塊世代から新時代へと転換し,技術継承や情報伝達で課題を有している.組織を支え,安定運営を実施するための最大手段は,組織各層におけるプレイヤーの役割確保とコミュニケーションに他ならない.本論では,少子高齢化やIoT社会を見据え,マネジメント運営をする企業組織構造とあわせて新時代におけるイノベーション可能なコミュニケーションの具現像を提案するものである.
The communication fitting company organization is indispensable for performance of asset management systems in social infrastructure facilities. However, the conversion to new generation have the problems of transmission on information and technology for the people in enforcement layer. Only the communication and the stable role of player on each layer are effective method supporting and stabilizing the company organization. This paper suggests on the concrete image of innovation communication on performance of asset management systems in viewpoint of decreasing worker and accruing to IoT society with the structure of company organization in new generation. - Keywords
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コミュニケーション,アセットマネジメント,組織
communication,asset management,organization