高級焼肉店における顧客の購買データ解析に関する研究
1) 慶應義塾大学大学院
- Abstract
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本研究は、外食産業のPOSデータを用いて経営力向上に繋げるサービスの実現について分析を行ったものである。
日本の外食産業は、労働生産性が低い上、慢性的な人手不足で人材確保に苦労している。
そこで、この課題を解消する対策として、POSデータを分析し、商品を提供する顧客層ごとに購買行動の特徴を明らかにし、販売政策の検討を行った。
This research aims to improve the services of the food-service industry so it can lead to better management.
The labor productivity of the food-service industry in Japan is very low, has long suffered from lack of personnel and continues to struggle maintaining talent.
In order to solve this issue, this research attempts to come up with new sales strategies by analyzing POS data and clarifying the purchasing behavior of each product target. - Keywords
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データ分析,購買行動の特徴,販売政策の検討
Data Analysis,Purchasing behavior,New sales strategies