タイムスタンプとアイトラッキングを活用した動画コンテンツの有効利用と 配信基盤の構築
1) 静岡理工科大学
- Abstract
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近年、大学の授業やイベントが一般公開される動きが広まっている。授業の資料や動画を一般公開する目的で構築されたシステム基盤はオープンコースウェア(OCW)と呼ばれている。本研究では、タイムスタンプとアイトラッキングを用いて動画コンテンツが有効利用されているのかを検証した。タイムスタンプでは動画の再生時間に紐づいてコメントを追加でき、どの時点に注目しているのかを明確にすることができる。一方でアイトラッキングでは、視線を計測、可視化することで無意識に注目している場面を客観的にとらえることができる。これらのデータをコンテンツにフィードバックすることで、動画コンテンツの効果的な利用の支援が期待される。
Today, universities are actively making their lectures accessible to the
public. This research will use timestamps and eye-tracking in order to measure the utilization of video content. A timestamp in this context refers to elapsed time since the start of the video, and it is linked to a viewer. By using this timestamp, it be able to clarify their previously vague ideas in a relatively clear manner. On the other hand, Eye tracking can visualize the potential movement of video viewers and clarify viewers' focus points. And we can feed back to lecture material. We will also construct a platform where this timestamp and eye-tracking can be utilized, and support wide-ranging utilization of video content. - Keywords
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反転授業,アイトラッキング,タイムスタンプ
flipped classroom,eye tracking,timestamp