一般社団法人経営情報学会-2018年春季全国研究発表大会

大会プログラム

広告主のポテンシャル推定と分類

○森 正人1)

1) ヤフー株式会社

Abstract
インターネットの広告市場には,多様な広告主が存在する.当社の顧客には,商品の認知を主目的とせず,自社サービスへの問い合わせや購買行動を求める広告主がいる.その中には,広くインターネットを活用している企業もいれば,そうではない企業もいる.まだインターネットを活用しきれていない後者は,ネット広告への投資によって事業を成長させる余地がある.一方で前者は,投資額の増加よりもROAS(広告費用対効果)のほうが重要になってくる.
本取り組みでは,顧客の商圏を仮定し,その規模と広告出稿額との比較によって顧客の成長可能性を推定した.そして,それを用いた顧客分類により,当社からの提案内容を変える試みを行った.

There are various advertisers in the Internet advertising market. For some of our clients, increasing the inquiries to their services and purchase activities is the main aim of advertising instead of raising product awareness. Amongst them, there are clients who actively use the Internet and others who don't. Investing on digital marketing provides opportunities for business growth for the latter that haven't yet been able to fully utilize the Internet. For the former, ROAS (Return on Advertising Spend) becomes more important.
Keywords
顧客分類,広告主,推定

Customer classification,Advertiser,Estimate
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