B2C中古服市場におけるブランド力の計量化
1) 慶応義塾大学大学院
- Abstract
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近年のデジタルデバイスの普及に伴い, 中古服のEC市場が隆盛を見せている.しかし,「服」は消費者の感覚や価値観に基づく定性的で非合理な判断がなされやすく, 定量的に解釈することが困難であると考えられる. また, 「中古市場」は価格が企業の制御下には存在しない為, 定量分析を行う上でも価格を目的変数にしたフレーム化された理論を使うことが出来ない.
本研究ではいくつかの回帰分析手法を用いて中古服市場の特性について考察を行い, 中古服EC市場の実態把握と企業戦略示唆となる情報の抽出可能性, および当該市場に対する分析フレームワークを示すとともに, 服のリセールバリューを測る「中古ブランド力指標」を提唱する。
Along with the popularization of digital device, the second-hand clothing
E-Commerce has become a general way of purchasing clothes for people.
In this research, we used several regression analysis approaches to consider about second-hand clothing e-commerce market, and present the characteristics of the market, the possibility of extracting beneficial information for making company strategy and practical framework to analyze the market. Also, we will present “Second-hand Brand Index" which is a measure of the resale value of brands. - Keywords
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価格維持率,階層ベイズモデル,中古ブランド力指標
Price Retention Rate,Hierarchical Bayesian Model,Second-hand Brand Index