シグナリング理論によるクラウドファンディングの成功要因
1) 東京理科大学
- Abstract
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:購入型クラウドファンディングにおける企業と消費者間の情報の非対称性を軽減するためのシグナルは、どのような特性を持つかという研究課題を持つ。本研究は、クラウドファンディングにおける、プロジェクトの質、プロジェクト立案者の質を伝えるシグナルに着目し、支援者を増加させる要因を明らかにするための研究計画である。分析は、日本の購入型クラウドファンディングのMakuakeから、プロジェクトデータを利用して重回帰分析による分析を行うため予定である。実証できた場合の貢献として、シグナリング理論への理論的貢献が考えられると共に、プロジェクト立案者と支援者の間にある情報の非対称性の軽減方法を提示することで実務的貢献とする
This study investigates what kind of Signal can reduce information asymmetry between the crowdfunding planner and the customer in crowdfunding. This paper focuses on the signals that convey the quality of projects and quality of crowdfunding planners in crowdfunding, and has a purpose to clarify the factors that increase supporters. The analysis will employ multiple regression analysis by using project data from Makuake, a Japanese crowdfunding company. In this case, this paper will make a theoretical contribution to the study of signaling theory and a practical contribution by presenting a method for reducing the asymmetry of information between the project planners and the supporters. - Keywords
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クラウドファンディング,シグナル,プロジェクト
Crowdfunding,Signal,Project