カラオケにおける本人映像が顧客の満足度に与える影響
1) 埼玉大学
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多様な業界で映像による購入行動への効果が実証されていることから,カラオケ業界でも同様の期待ができる.しかし当該業界では,顧客の満足度に関する議論が不足しており,上記効果も不明なままである.カラオケで用いられる映像は,カラオケ会社が制作した通常映像と本人映像の2つに分けられる.そして,映像という手段の効果を高めるには,曲の内容と関係性の強い後者を利用すべきだと推察される.そこで,本研究では,「通常映像を利用する顧客に比べて,本人映像を利用する顧客の方が高い満足度を有する」という仮説を立案した.カラオケ利用者に対するオンライン調査結果に傾向スコアマッチングを適用して検証した結果,仮説は支持された.
The impact of videos on consumers has been demonstrated in various industries. Therefore, the same effect can be expected in the karaoke industry. However, few studies on the industry have examined the impact of videos on customer satisfaction. There are two types of background images for karaoke: normal images produced by karaoke companies and personal images using live concerts and animations. In this study, we hypothesized that consumers who use personal videos have higher satisfaction than consumers who use normal videos and verified it through propensity score matching. Our results show that the hypothesis is supported. Therefore, the karaoke industry should enhance the use of personal images. - Keywords
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映像効果,満足度,価値創造
Video effect,Level of satisfaction,Value creation