IT人材の学び直し志向と転職の関連
1) 東京都立産業技術大学院大学
- Abstract
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本研究は、IT人材のスキルアップ、および Re スキルに向けて学び直しを促進し、人材の流動性を高めるための知見を得ることを目的とする。アンケート調査結果から、IT人材を対象に、学び直し志向と転職状況の関連、及び転職状況とキャリア自律、労働価値観、ソーシャルスキル自己評定との関連について分析した。その結果、学び直し経験と転職経験、及び転職積極性には関連があることが明らかになった。また、学び直し経験者は、転職に積極的であり、年収アップや自分のやりたい仕事を希望するとともに、スキルアップを求めて転職する傾向があることがわかった。
The purpose of this study is to obtain knowledge for promoting recurrent education and increasing the mobility of IT engineers. Based on the results of a questionnaire survey, we analyzed the relationship between the intention to relearn and job change status, and the relationship between job change status and career autonomy, work values, and social skills self-assessment for IT engineers. The results showed that there was a relationship between adult learning, job change experience, and job change aggressiveness. In addition, adult learners tended to be more active in changing jobs, hoping for a higher income and a job they wanted to do, as well as seeking to improve their skills. - Keywords
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学び直し,リカレント教育,IT人材
adult learning,recurrent education,IT engineers